Målgruppen

Køb et klipkort til at sikre din/Jeres rettigheder, udviklings- og handlemuligheder

Med et klipkort vil du få en generel familierådgivning og vejledning på dit sprog (arabisk, tyrkisk, urdu eller somali), hvilket betyder at det giver dig en unik mulighed til at kunne navigere i systemet og kende dine/Jeres juridiske rettigheder.

Det kan eksempelvis være ift.:
– Læsning af din sagsakter.
– At få råd og vejledning til ift. din/Jeres børnesag i Kommunen i forbindelse med underretning, forebyggende foranstaltning, anbringelse mv.
– At skrive en klage, hvis du er uenig med din kommunes afgørelse.​
– At få en bisidder, repræsentant eller en, der kan gennemgå sagsakter med dig på dit/Jeres sprog og evt. at deltage i møder med Kommunen.
– Konfliktmægling i kommunale sager.

Du kan også bruge klipkortet til at få råd og vejledning til:

– At håndtere dine/Jeres sociale udfordringer med dit barn i hjemmet.
– At forstå og håndtere dit barns diagnose (-r).
– Konflikthåndtering i hjemmet.
– Konfliktmægling ved skilsmisse
– Kommuner, herunder Socialforvaltninger

 

Klik på en af følgende klipkort og sparepenge

Få et uforpligtende tilbud

Sådan foregår det

Vi står til rådighed for dig i hele processen. 

1: Behovsafklaring og vurdering

Vi afholder en gratis og uforpligtende forløbstime i hjemmeteller efter aftale, hvor vi lytter til dine behov, vurderer hvad og hvordan vi kan hjælpe dig.

2: Betaling / klipkortet

Du vælger klipkortet og betaler for ydelsen, medmindre andet er aftalt.

3: Brugeradgang

Du opretter dig som kunde på vores system. Vi gemmer kun dine/jeres oplysning, såfremt du oprettes hos os.

4: Kontakten til Kommunen

Vi anmoder om din sagsakter fra kommunen efter aftale med dig, og efter at du har udfyldt samtykkeerklæringen.

5: Det rette match

Vi finder den rette fagperson til dig med afsæt i fagligt niveau, social-, pædagogisk-, psykologisk eller juridisk kompetencer samt personlighed.

6: Opstartsmøde

Du mødes med din faglig person og godkender vedkommende. Vi laver forventningsafstemning og lægger en plan for forløbet .

8: STATUS OG OPFØLGNING

Vi vurdere forløbets foreløbige resultater, herunder hvor langt er forløbet i forhold til realisering af dine delmålsætninger. 

9: Forløbet afsluttes

Forløbet afsluttes med klienten