Målgruppen
Køb et klipkort til at sikre din/Jeres rettigheder, udviklings- og handlemuligheder
Med et klipkort vil du få en generel familierådgivning og vejledning på dit sprog (arabisk, tyrkisk, urdu eller somali), hvilket betyder at det giver dig en unik mulighed til at kunne navigere i systemet og kende dine/Jeres juridiske rettigheder.
Det kan eksempelvis være ift.:
– Læsning af din sagsakter.
– At få råd og vejledning til ift. din/Jeres børnesag i Kommunen i forbindelse med underretning, forebyggende foranstaltning, anbringelse mv.
– At skrive en klage, hvis du er uenig med din kommunes afgørelse.
– At få en bisidder, repræsentant eller en, der kan gennemgå sagsakter med dig på dit/Jeres sprog og evt. at deltage i møder med Kommunen.
– Konfliktmægling i kommunale sager.
Du kan også bruge klipkortet til at få råd og vejledning til:
– At håndtere dine/Jeres sociale udfordringer med dit barn i hjemmet.
– At forstå og håndtere dit barns diagnose (-r).
– Konflikthåndtering i hjemmet.
– Konfliktmægling ved skilsmisse
– Kommuner, herunder Socialforvaltninger
Klik på en af følgende klipkort og sparepenge
Få et uforpligtende tilbud
Sådan foregår det
Vi står til rådighed for dig i hele processen.
1: Behovsafklaring og vurdering
Vi afholder en gratis og uforpligtende forløbstime i hjemmeteller efter aftale, hvor vi lytter til dine behov, vurderer hvad og hvordan vi kan hjælpe dig.
2: Betaling / klipkortet
Du vælger klipkortet og betaler for ydelsen, medmindre andet er aftalt.
3: Brugeradgang
Du opretter dig som kunde på vores system. Vi gemmer kun dine/jeres oplysning, såfremt du oprettes hos os.
4: Kontakten til Kommunen
Vi anmoder om din sagsakter fra kommunen efter aftale med dig, og efter at du har udfyldt samtykkeerklæringen.
5: Det rette match
Vi finder den rette fagperson til dig med afsæt i fagligt niveau, social-, pædagogisk-, psykologisk eller juridisk kompetencer samt personlighed.
6: Opstartsmøde
Du mødes med din faglig person og godkender vedkommende. Vi laver forventningsafstemning og lægger en plan for forløbet .
8: STATUS OG OPFØLGNING
Vi vurdere forløbets foreløbige resultater, herunder hvor langt er forløbet i forhold til realisering af dine delmålsætninger.
9: Forløbet afsluttes
Forløbet afsluttes med klienten